Roamingszolgáltatás
Utolsó módosítás: 0001.01.01
       

 

A Mobiliti ügyfelei számára 2020. októbertől már más hazai és külföldi üzemeltetők hálózatainak 88 000 töltőpontján is elérhető az eddig csak a Mobiliti saját töltőhálózatán alkalmazott, ismert és kényelmes elektromobilitási szolgáltatás.

Felhasználóink október közepétől kezdhették meg a tesztelését a Mobiliti megújult alkalmazásának, ami megkönnyíti a távolabbi célpontok elérését is a Magyarországon már megszokott módon. A fejlesztésnek köszönhetően Európa országaiban és a kontinensen kívül is, összesen 35 országban tölthetik autójukat ügyfeleink a Mobiliti app használatával. A töltési pontok száma folyamatosan bővül.

Az egyik legfontosabb előny, hogy a külföldi töltések díját is a Mobiliti elszámolási rendszerén keresztül, forintban egyenlíthetik ki, emellett a Mobiliti nem alkalmaz előterhelést a bankkártyákon. Ehhez valamennyi töltőn elegendő csupán a Mobiliti alkalmazás használata, nem szükséges más külső szolgáltatók alkalmazásának letöltése és a hosszadalmas regisztrációs folyamatok végigvitele.

A Mobiliti-díjcsomagokban biztosított kedvezmények csak a Mobiliti saját töltőhálózatában érhetők el.

A Mobiliti applikációval vagy a Mobiliti-ügyfélkulccsal applikáció nélkül is indítható töltés a nem Mobiliti-töltőkön is, ha az adott szolgáltató és töltői támogatják az RFID-hitelesítést. Így kül- és belföldön egyaránt számos más hálózat is elérhető – akár az IONITY 350 kW teljesítményű, szupergyors töltői is.

Roamingszolgáltatásunkkal cégek, vállalkozások e-flottáinak üzemeltetése külföldön is kényelmesen megvalósítható a hazai feltételek mellett.

Októbertől a külföldről hazánkba érkező villanyautósok, valamint a gyártói, márkakereskedői felhasználók részére is elérhető a Mobiliti teljes töltőhálózata, beleértve az e-Mobi-hálózatot is. Így összesen közel 1100 töltőpont érhető el az egységes szolgáltatással, például az Audi e-tron, Mercedes és egyéb autómárkák tulajdonosai is használhatják a Mobiliti megbízható szolgáltatását.

 

Gyakran ismételt kérdések


Mit jelent a roaming?

A roamingszolgáltatás bevezetésével a Mobiliti regisztrált ügyfelei már nemcsak a Mobiliti által üzemeltetett töltőkön, hanem „idegen”, akár külföldi töltőüzemeltetők hálózatain is a Mobiliti alkalmazással vagy fizikai ügyfélkulccsal indíthatnak töltést.

A megoldás hasonló a mobiltelefon-szolgáltatók roamingszolgáltatásaihoz, azaz külföldi utadon is a hazai operátorod szolgáltatásait és roaming árképzését használhatod, valamint a hazai ügyfélszolgálat támogatását élvezheted.

 

Miért jó nekem a roaming?

A Mobilitivel már nemcsak Magyarország, de egész Európa átjárható.

A roaming révén a Mobiliti szolgáltatásait veheted igénybe Európa-szerte közel 90 000 töltőponton, köztük az IONITY hálózatán. Többé nincs szükséged külföldi applikációkra, regisztrációkra, és nem kell számodra ismeretlen cégeknek megadnod a személyes és bankkártyaadataidat.

 

A Mobiliti roaming csak külföldön elérhető?

Nem, akár Magyarországon belül is lehetőséged van pl. az IONITY töltő hálózatán a Mobiliti applikációval vagy (Mobiliti) fizikai ügyfélkulccsal töltést indítani.

A roaming révén elkerülhető, hogy több tucat töltő alkalmazást kelljen használnod. A Mobiliti már nemcsak Magyarországon, hanem egész Európában a társad lehet az utazásaid során.

 

Honnan tudom, hogy egy töltő elérhető-e a Mobiliti roamingszolgáltatásával?

Minden esetben az Mobiliti applikációban tájékozódj. A dedikált Mobiliti roamingtöltő pont ikon és a töltőpont leírása segít a roamingtöltők beazonosításában.

 

Mely országokban érhető el a Mobiliti roamingszolgáltatása?

Minden esetben az Mobiliti applikációban tájékozódj. A „szűrés” menüben állítsd be, mely országok roamingtöltőit szeretnéd az applikációban megjeleníteni.

 

A roamingárak azonosak a Mobiliti általános listaáraival?

Nem, minden töltőpontnak egyedi árképzése van. Mindig ellenőrizd a Mobilit applikációban az adott töltőpont és a Mobiliti kényelmi szolgáltatások árait.

 

Előfizetőként a roaming esetén is számíthatok kedvezményes árakra?

Csak a Mobiliti által üzemeltetett töltőkön érvényesek az előfizetésednek megfelelő kedvezmények.

Roamingtöltők esetén mindig a Mobiliti applikációban megadott árak az érvényesek.

 

Roaming esetén is felhasználhatok kupont?

Igen, amennyiben rendelkezel kuponnal, azt roamingtöltés során is felhasználhatod.

 

Miért drágább a töltés annál, mint ami a roamingtöltő ponton fel van tüntetve?

Bizonyos esetekben a Mobiliti drágább árakat ajánl, mint ami a töltőponton fel van tüntetve. Ez a különbség a helyi töltőpont-üzemeltető és a Mobiliti közötti szerződéses megállapodásokra vezethető vissza.

 

Roaming esetén kell számolnom előzetes zárolással?

Nem, a Mobiliti akkor sem alkalmaz előzetes zárolást a bankszámládon, ha az a töltőponton vagy a töltőpont alapértelmezett szolgáltatójának az applikációjában fel van tüntetve. (Csak a Mobiliti applikációban feltüntetett árakkal és kényelmi díjakkal kell számolnod.)

 

Miért kell töltésindítási díjat fizetnem?

A töltésindítási díj a kényelmi szolgáltatás felára, amiért cserébe a Mobiliti roamingszolgáltatásait igénybe tudod venni.

 

Milyen pénznemben fizetek roaming esetén?

Minden esetben forintban tudsz fizetni, az ár tartalmazza a magyar áfát.

A fizetési tranzakció az OTP SimplePay rendszerén keresztül valósul meg.

 

Roamingtöltés esetén is magyar nyelvű (áfás) számlát kapok?

Igen, a Mobiliti minden esetben a magyarországi szabályoknak megfelelő és az ÁSZF szerinti elektronikus számlát állít ki.

A számlázás a Számlázz.hu rendszerén keresztül valósul meg.

 

Flottaügyfélként is használhatom a roamingszolgáltatást?

Ez a Mobiliti és a flottaüzemeltetőd között létrejött megállapodás függvénye. Kérjük, tájékozódj a flottaüzemeltetődnél.

 

Mit kell tennem, ha töltés közben a parkolás nem díjmentes?

Amennyiben a parkolás nem díjmentes, akkor a parkolási díjat külön kell rendezned, ez a Mobiliti applikációval nem lehetséges. Kérjük, minden esetben tájékozódj a helyi parkolási díjakról. A Mobiliti nem vállal felelősséget az esetlegesen felmerülő parkolási díjak kapcsán.

 

Minden roamingtöltőn használhatok fizikai töltőkulcsot és a Mobiliti alkalmazást?

Nem, bizonyos töltőkön vagy csak az applikáción keresztül, vagy csak fizikai ügyfélkulccsal tudsz töltést indítani.

 

Mit kell tennem, ha nem indul el a töltés?

Győződj meg róla, hogy mindent megfelelően végeztél-e el, és arról, hogy az adott töltőberendezés a Mobiliti roamingszolgáltatásával elérhető-e.

Ha a fizikai töltőkulccsal nem indul el a töltés, akkor próbáld meg applikációval elindítani.

Ha a töltés olyan berendezésen nem indul el, amely roamingtöltőként jelölt, akkor jelezd azt közvetlenül a töltőberendezés üzemeltetőjének. Amennyiben azt feltételezed, hogy a töltés a Mobiliti applikáció vagy a Mobiliti-profilod miatt nem indul el, akkor fordulj ügyfélszolgálatunkhoz. Kollégáinktól külföldi utad során is magyarul kaphatsz segítséget a nap 24 órájában.

 

Mit kell tennem, ha a töltés végeztével a töltőkábel nem távolítható el?

Győződj meg róla, hogy mindent megfelelően végeztél-e el, próbáld meg a töltés leállítását és a kireteszelést többször is megkísérelni.

Várj pár percet, és próbáld meg újra. Előfordulhat, hogy pár perc várakozást követően a töltés leáll.

Ha mégsem sikerül megoldást találnod, akkor vedd fel a kapcsolatot a töltőpont üzemeltetőjével.

 

 

  

A Mobiliti szolgáltatása az alábbi partnereken keresztül is igénybe vehető:

Our Mobiliti service is also available through the following partners: