CNG flották
Utolsó módosítás: 0001.01.01
       

Keressen minket és segítünk megvalósítani egy kiszámítható költségű üzemanyag ellátást, megkönnyítve járműflottájának átállását CNG üzemre, legyen az busz, haszongépjármű vagy személyautó. Szakértő kollégáink segítségével meghatározzuk Önnek, hogy milyen méretű beruházásra van szükség és amennyiben megállapodást köt velünk, úgy a beruházást meg is valósítjuk Önnek. 
Sőt, ezen túlmenően is segítünk a fuvarozási feladatnak leginkább megfelelő járműpark összeállításában és szükség szerint beszerzésében is.

Az európai kimutatások szerint egy haszongépjármű teljes tulajdonlási költségének (TCO) – beleértve a beszerzés, üzemeltetés, munkabér költségeket – az üzemanyag legalább a teljes költség harmada, de elérheti a 40 százalékot is, eközben a vételár lehet, hogy csak a TCO ötödét teszi ki. Már néhány százalék csökkentés is jelentős megtakarítást eredményezhet a vállalkozás, üzemeltető számára.

A CNG-s autók ma már többnyire azonos árban vannak, mint a hasonló teljesítményű dízel típusváltozatok, fenntartásuk azonban lényegesen kedvezőbb. A CNG-s autók a dízelektől eltérően a gyújtógyertya cseréjét igénylik általában 40-80 ezer kilométerenként. A dízel járművekkel szemben azonban nem igényelnek AdBlue, vagy más katalizátor segédanyagot, így e segédanyag adagoló rendszere sem tud meghibásodni. Nem kell a CNG-s járműveknél részecskeszűrő eltömődéséből eredő akár több százezer forintos javítási költséggel sem számolni. Sőt, a nagynyomású gázolaj adagoló-befecskendező rendszer meghibásodásából fakadó, esetenként milliós nagyságrendűvé duzzadó javítástól is mentesül az, aki a CNG járművet választja.

Itt az idő még nagyobb számban használni a CNG-t taxis flottákban is! A Budapesten használt földgázos taxik típustól és használótól függően 5 és 6 kg közötti gázt fogyasztanak 100 km-en. Számoljon utána, ez kilométerenként jelentős üzemanyag megtakarítást eredményez.

Van még egy jó hírünk a megtakarításhoz: komoly károk keletkezhetnek a vállalkozásoknál az üzemanyag eltulajdonításból, vagy az ellen való védekezéssel összefüggésben. A földgázüzemű járműveknél az üzemanyag eltulajdonítása ellen nem kell költséges védő intézkedéseket tenni, azt ugyanis a járműben csak elhasználni lehet, kivenni nem.

A gázüzemű járművek a legjobb CSR (társadalmi felelősségvállalás) eszközöknek számítanak az egész világon, tekintettel a globális felmelegedés szempontjából kedvező, akár 20 százalékos CO2 megtakarításra. A gázüzemű áruszállítók nem füstölnek rákkeltő részecskéket, ezáltal a sűrűn lakott területeken és nagy forgalmú utak mentén élők egészségének megóvását szolgálják. A gázüzemű járművek a mérések szerint mintegy harmad akkora zajt keltenek, mint hasonló járműváltozataik dízelmotorral szerelve, emiatt a forgalomcsillapított, zajcsillapított övezetekbe behajthatnak.